Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 3 września 2013

sok z malin na zimę

Witajcie :)

Długo szukałam przepisu na sok z malin.
Robiłam wcześniej przez sokownik, ale czasochłonne to bardzo a sok wychodził jakiś gorzkawy.

Ten przepis pochodzi od mojej babci Broni. Przekazała mi go moja mama. Opowiadała jak to babcia nastawiała słoje z malinami, zasypywała cukrem, przykrywała gazą i czekała 3 dni aż maliny puszczą sok.
Zrobiłam tak samo.
Rewelacja :)
Doskonały do herbaty czy budyniu :)

Pasteryzujemy 10 minut.

Smacznego :)

21 komentarzy:

  1. moja babcia też taki robiła ... tylko z leśnych malin . Zapach był boski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak robię sok z jeżyn. Bo maliny jednak z sokownika - za dużo ich. Miałabym słoiki wszędzie:-)))
    Pozdrowienia
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku zamroziłam maliny , będą idealne do ciasta albo koktajli ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że to super pomysł. Byłam w lutym u znajomych i jadłam lody z takimi malinami ... wspaniale smakowały, zachowały swój smak i aromat ... przypominały lato :-)

      Usuń
  4. uwielbiam maliny i sok zimą do herbatki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny soczek :) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku cierpię na niedosyt. Zapuszczone maliny opanowały bzy i ..pa. Nie ma malin. Całe dwa małe słoiczki tylko. Bu. W razie choroby chyba tylko sok...z kwiatów bzu poratuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. też tak robię. Podobno robione w ten sposób zachowują o wiele więcej swych wlaściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam gorącą prośbę,możesz dokładnie opisac jak to robisz.Czy pasteryzujesz,czy odciskasz maliny.Z góry dziękuję-Margolcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sok zlewamy, maliny możemy zjeść lub wyrzucić.
      Pasteryzujemy, 10minut, tak jak napisałam w poście :)

      Usuń
  9. Kapie ślina jak przy eksperymentach Pana Pawłowa :)

    buziolki

    OdpowiedzUsuń
  10. A sok nie zdąży sfermentować przez te 3 dni? Ile cukru, na ile malin? Brzmi i wygląda smakowicie - spróbuję taki zrobić - niestety dopiero za rok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od malin. Mój nie sfermentował. Dla pewności można zlewać po 2 dniach.
      Cukru dodajemy wg uznania. Robiłam w słoju 1/5l i dawałam szklankę cukru.

      Usuń
    2. Sorki, ale ja nadal nie wiem ile cukru mam wsypać np na kg malin. Bardzo prosze o precyzyjne informacje ...
      Nie chce aby był za słodki, albo też zbyt malo ...

      Usuń
  11. dzieki tak zrobie ze swoimi malinami ,też pamietam jak moja babcia tak robiła

    OdpowiedzUsuń
  12. ja właśnie w tym roku również postanowiłam coś zrobić, by się zabezpieczyć na zimę :) mam całą szafkę syropu z malin:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba przesadziłem ! Zasypałem maliny cukrem , warstwowo w dwóch słojach , po kilogramie malin i po 0,75 kg cukru w słoju . Słoje zakręciłem wyparzonymi zakrętkami i tak to stoi sobie już 10 -dni , na razie nie sfermentowało co ma dalej zrobić ???? chcę w końcówce otrzymać sok malinkowy dla mojego Wnuczka , on uwielbia malinki .!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Jeśli do tej pory sok nie sfermentował - świetnie :)
      Mój 1 słoik, przykryty gazą zepsuł się po 4 dniach a tutaj szczelnie zamknięty i tyle wytrzymał? Super :)
      Teraz należy zlać sok do słoików lub butelek, pasteryzować 10 minut i gotowe :)

      Usuń
  14. Zrobilam !!!! 1kg cukru na 1kg malin no i wyszedł pięknie ale strasznie słodki syrop. Moglabys podać dokładnie ile uzywasz cukru na 1kg malin ? Spróbuję jeszcze raz :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wyszło super, jeśli jest za słodki nic nie szkodzi, można go rozcieńczyć z wodą :-)
      Ile cukru dodajemy pisałam we wcześniejszych komentarzach ;-)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  15. Moja babcia (także Bronia!) też tak robiła i taki jest najlepszy. Jeśli jednak ktoś się "boi" cukru, to to nie jest przepis dla niego :-)

    OdpowiedzUsuń