Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 11 listopada 2014

PIEROGI Z MIĘSEM POROSOŁOWYM

Prawdziwy domowy rosół gotujemy na sporej ilości mięsa i warzyw.
To każdy wie :)
Ugotowane mięso możemy albo zwyczajnie zjeść, albo zrobić z nim pierożki.
Mój weekendowy rosół gotowałam na udzie indyka i kurczaku i właśnie z tego mięsa zrobiłam dziś pierożki. Dodałam warzywa z rosołu: seler i marchewkę.
Zainspirowała mnie Smaczna Pyza - wiele razy korzystałam z jej przepisów. Są świetne!




Składniki na farsz mięsno-warzywny:

mięso rosołowe, u mnie:
0,5kg udźca z indyka
2 uda i 2 podudzia kurczaka
seler i marchewka z rosołu
2 cebule uprażone na oleju (skrojone w cienkie paski)
natka pietruszki, świeża
sól, pieprz

Ugotowane mięso rosołowe, warzywa, cebulkę, mielimy.
Doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy posiekaną pietruszkę.
Dokładnie wyrabiamy rękoma.

Ciasto na pierogi:

4 szklanki mąki pszennej
3 łyżki oleju rzepakowego
pół łyżeczki soli
gorąca woda - ile ciasto "weźmie"

Mąkę mieszamy z solą, dodajemy olej.
Dodajemy po trochu wodę, wyrabiamy ciasto.
Ma być sprężyste i dość miękkie.

Odkładamy na 30min i przykrywamy ściereczką.

Wykładamy na stolnicę, podsypujemy lekko mąką.
Odrywamy kawałek ciasta (resztę zostawiamy pod przykryciem), wałkujemy na cienki placek.
Wykrawamy koła, układamy farsz i zalepiamy.

Gotujemy w osolonym wrzątku, można dodać odrobinę oleju. Gdy wypłyną, niech gotują się 3 minutki.

Podałam z uprażoną cebulką na maśle.

Przepyszne!
Delikatne!
Rozpływają się w ustach!

Smacznego :)


3 komentarze:

  1. Apetycznie wygladaja Twoje pirozki, ja przewaznie robie z nadzieniem z miesa wolowego, ale Twoj pomysl na wykorzystanie miesa z rosolu bardzo mi sie podoba:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a jakie śliczne te pierożki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj Kama, ale mi smaka narobiłaś - pierogi ruskie i z mięsem to moje ulubione! u ciebie jak zwykle pysznie i inspirująco - teraz będzie chodzić za mną nie tylko tarta ale i pierogi, tylko jak to zrobić przy dziecku non stop wiszącym na mnie?

    OdpowiedzUsuń