Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

niedziela, 28 września 2014

CIASTO NA PIZZĘ przepis II

Uwielbiamy pizzę!
Ulubione dodatki, mięciutkie, puszyste ciasto, pychota!
Dziś zrobiłam pizzę z grillowaną piersią kurczaka, pieczarkami, cebulką, pomidorkami, ogórkami korniszonami i ogromną ilością mozzarelli :) wcześniej przyprawiłam mięso, pokrojone w drobną kostkę, obsmażyłam na chrupko na patelni grillowej, dopiero potem wyłożyłam na surowe ciasto.

To drugi przepis, który wypróbowałam, znalazłam u Doroty - teraz to nasz nr 1 :)




Składniki:

12g drożdży suchych, lub 25g drożdży świeżych
3,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki soli
1 łyżka oliwy z oliwek
1,5 szklanki ciepłej wody

Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie, odstawiamy na 10 minut.
Ze świeżych drożdży robimy rozczyn.

Mąkę przesiewamy, wsypujemy do miski, robimy dołek, wrzucamy tam sól, oliwę, drożdże i wyrabiamy ciasto. Możemy podsypać lekko mąką, gdy zbyt się klei - musi ładnie odchodzić od rąk.
Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1,5 godziny, by podwoiło swoją objętość.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 200 stopni.
Wyrośnięte ciasto uderzamy ręką, by pozbyć się powietrza, robimy 2 kule.
Blachę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, wykładamy na nie część ciasta, wałkujemy na cienki placek, boki zostawiamy grubsze.

Surowe ciasto smarujemy ketchupem, wykładamy ulubione dodatki i pieczemy 20 minut.
Ser nakładamy na samym końcu, pieczemy tylko do rozpuszczenia.

Przepyszna!

1 komentarz: