Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 9 stycznia 2014

WĄTRÓBKA Z JABŁKAMI I CEBULKĄ

Nie przepadałam za wątróbką, jakoś specjalnie mi nie smakowała.
Twarda, żylasta... ale nie ta!
Spróbowałam u koleżanki. Od razu zmieniłam zdanie ;)

Delikatna, mięciutka, soczysta! Cebulka i jabłka tworzą wspaniały sos.


Składniki:

pół kg wątróbki drobiowej
3 duże cebule
2 duże jabłka
sól, pieprz, majeranek
olej

Wątróbkę dokładnie oczyszczamy z błonek, kroimy w grubsze paski, namaczamy w mleku.
W tym czasie obieramy cebulkę i kroimy w krążki.
Jabłka obieramy, ścieramy na tarce o grubych oczkach.

Na patelni rozgrzewamy olej, wykładamy cebulę, dusimy aż będzie miękka.
Odcedzamy wątróbkę, każdy kawałek obtaczamy w mące.
Dodajemy do cebulki, dusimy na małym ogniu ok 20 minut.

Następnie dodajemy jabłka. Dusimy 5 minut i przyprawiamy solą, pieprzem, majerankiem.
Podajemy z bułeczkami (najlepiej upiec samemu, przepis podam jutro) oraz z kufelkiem zimnego piwka :)

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką wątróbkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo miałam uraz do wątróbki, bo w internackiej stołówce podawano ją dosyć często w formie twardej, czarnej i zasuszonej podeszwy, a po przekrojeniu widać było białe żyłki; przekonałam się jedynie niedawno do drobiowej, smakuje mi bardzo, ale nikt poza mną w domu jej nie jada; z jabłkiem musi mieć ciekawy smak, wypróbuję na pewno, bo ja tylko z cebulką;
    dięki za kuchenne inspiracje, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Marysiu, tak też wspominam wątróbkę: twarda, czarna i ble ;) spróbuj tej propozycji, jak dla mnie bomba :)

      Usuń
  3. Ja mam uraz z dzieciństwa chyba, moja mama wątróbkę robiła raz w tygodniu . I szczerze jej nienawidzę ;) Mogę Wojtka do Ciebie podesłać ?Bo on ją uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
  4. dorzucam jeszcze pokrojoną w grube paski czerwoną paprykę, pyszności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe!
      Ostatnio sypnęłam jabłka cynamonem - niezłe! :)

      Usuń
  5. robiłam dziś :) jest najlepsza jaką jadłam

    OdpowiedzUsuń