Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

niedziela, 5 stycznia 2014

TORT ŚMIETANOWY Z BRZOSKWINIAMI

Bardzo delikatny tort na mięciutkim biszkopcie z lekką bitą śmietaną i brzoskwiniami.
Jeśli lubicie mało słodkie torty, ten będzie idealny!



Składniki:

biszkopt, PRZEPIS TUTAJ
2 puszki brzoskwiń
1 litr śmietany 30%
4 fix'y do śmietany
6 łyżek cukru pudru

Ostudzony biszkopt kroimy wzdłuż na 2 części.
Brzoskwinie odsączamy na sitku. Połowę kroimy w kostkę, drugą połowę w grubsze paski.

Pół litra schłodzonej śmietany ubijamy, dodajemy 3 łyżki cukru pudru i 2 fix'y.
Pierwszy krążek ciasta nasączamy sokiem z brzoskwiń. Wykładamy połowę śmietany, układamy gęsto pokrojone w kostkę brzoskwinie. Potem nakładamy kolejny krążek ciasta, znowu śmietana i brzoskwinie. Chłodzimy godzinę.

Kolejne pół litra śmietany ubijamy tak jak poprzednią. Wykańczamy tort.
Na środek wyłożyłam skrojone w drobną kostkę brzoskwinie wymieszane z tężejącą galaretką brzoskwiniową.
4 łyżki galaretki rozpuściłam w gorącej wodzie - 1/4 szklanki.

Pyszny!


7 komentarzy:

  1. Apetycznie wygląda ten tort :) Wszystkiego najlepszego dla Konrada, spełnienia marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmmmmm moja babcia robiła taki pyszny,aż poczułam jego smak, takie piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny tort! zdrówka i wszystkiego dobrego!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ narobiłaś mi smaku, i to na samą noc! :))
    Wygląda pysznie!
    Oby Kondzio miał tak pyszne życie jak ten tort! :))
    Uściski,
    I.

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkiego najlepszego dla Kondzia!!
    przepis podkradnę w marcu na tort dla Jagody :)
    cieszę się,że dzielisz się przepisami-korzystam, hihi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Iza, bardzo dziękuję za życzonka dla mojego synusia :*

    Myibali, tort pyszności, masz rację, takie też lubię najbardziej :)

    Karmel, dzięki!

    Ica, dziękuję za życzonka :)

    Kyja, daj znać czy smakował :)

    Basiu, wyjątkowo ładny (jak na mnie) hihi

    OdpowiedzUsuń