Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

sobota, 31 sierpnia 2013

tarta czekoladowa z owocami

Na zakończenie wakacji..

Przyznaję się, że krem mi nie wyszedł do końca. Jest zbyt rzadki. Za krótko chyba go gotowałam.
Ale smak niezły, choć dla mnie całość za słodka :)
To ciasto dla wyjątkowych łasuchów, słodkie, że hej! :)

Ciasto kruche:

190g mąki pszennej
1 jajo
szczypta soli
10g kakao
120g masła
90g cukru pudru

 Crème Pâtissière:

5 żółtek
500ml mleka
80g cukru
40g skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej
1/2 laski wanilii
50g czekolady (obojętnie gorzka czy mleczna)

Zagniatamy ciasto. Mąkę, cukier, masło siekamy, rozkruszamy, by wyszło standardowo jak "mokry piasek", dodajemy kakao, jajo, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na ok godzinkę.

Krem:
Jaja ucieramy z cukrem. Dodajemy skrobię. Mleko podgrzewamy z wanilią, dolewamy do żółtek, gotując mieszamy, by nie zrobiły się grudki i by nie przywarło do dna. U mnie grudek brak, nie przywarło, ale za to za krótko gotowałam i krem nie jest gęsty. Na koniec dodajemy czekoladę, startą.

Ciasto wykładamy w formie do tarty wysmarowanej masłem i oprószonej mąką.
Wykładamy papier do pieczenia, obciążamy i pieczemy 20minut w temperaturze 180stopni.
Po tym czasie, zdejmujemy papier, obciążenie i dalej pieczemy 20minut.

Ciasto studzimy, wykładamy krem i chłodzimy ok 3 godzin.

Dekorujemy owocami, u nas to jak widać malinki :)
INSPIRACJA

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. nawet jak zbyt rzadki to ja bym i łyżką chętnie wyjadła! jak słodkie to w sam raz dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobne ciasto, ale ponieważ nie przepadam za kakaem to spód jest ze wzykłego kruchego ciasta. Maliny za to tak u nas obrodziły, że wciaż robię z nimi jakieś desery.

    OdpowiedzUsuń