Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

piątek, 30 sierpnia 2013

cynamonowe ciasto drożdżowe do odrywania

Pachnie, znowu pachnie w mojej kuchni :)

Dziś drożdżówka z posypką cynamonową!

Czy zdarzyło się Wam, by ciasto uciekało Wam z blachy?
Mnie do dziś nie ;)

Patrzcie :)

Nie trzeba kroić tego ciasta, wystarczy odrywać kawałek po kawałku :)

Szybki przepis:
20g świeżych drożdży
150ml mleka
50g cukru
400g mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
2 jaja
50g masła

Nadzienie:
100g cukru brązowego
50g masła
2 łyżeczki cynamonu

Mleko lekko podgrzewamy, dodajemy pokruszone drożdże, 2 łyżki cukru i 1 łyżkę mąki. Dokładnie mieszamy, przykrywamy ściereczką, odstawiamy do wyrośnięcia.

Masło roztapiamy, zostawiamy do ostygnięcia.
Mąkę, jaja, resztę cukru, sól mieszamy. Dodajemy masło i drożdże, wyrabiamy ciasto.

Wyrobioną kulę zostawiamy w misie, przykrywamy ściereczką i odstawiamy, bo podwoiło swoją objętość.

Masło do nadzienia rozpuszczamy. Cukier i cynamon mieszamy.

Keksówkę o wymiarze 25cm smarujemy grubo masłem.
Ciasto rozwałkowujemy na prostokąt, wymiar 30x50 lub 25x40.
Smarujemy placek masłem (zostawiamy łyżkę na wierzchnią warstwę) i sypiemy "na bogato" cynamonem :)
Następnie kroimy ciasto na 6 pasków. Układamy jeden na drugim i znowu kroimy na 6 pasków.
Układamy w keksówce bokiem, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.
Jak urośnie, smarujemy resztą masła, sypiemy cynamonem i cukrem i do pieca!
Na 30minut w temperaturze 180 stopni :)
Pachnie straszliwie! :)

A u mnie tak to wyglądało :)
 Doskonałe!


I tak sobie odrywamy po kawałeczku... do kawusi czy herbatki czy mleczka :)
Ciasto się mocno rumieni. Nie spaliło się, nie, to cynamon tak się prezentuje ;)

INSPIRACJA

SMACZNEGO!

12 komentarzy:

  1. rany,jak cudownie wygląda.Aż ślina mi poleciała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a moje się skończyło...częstuję się u Ciebie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. ślinka pociekła :)

    buziol

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudnie wyrosło! wow :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbuję na Weekend!
    Oby tak ładnie wyszło jak Twoje! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aż przełknęłam ślinę....pysznie wygląda,aż czuję zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajne! Jak grzyby jakieś!
    Jesteś okropna...Ja dalej bez piekarnika....

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurcze, kobieto, ale masz reke do ciast! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hi there, You've done a great job. I will certainly digg it and personally suggest to my friends. I'm sure they'll be benefited from this web site.

    my web site - general insurance (http://www.familieslost.com/RussellBe/tab:info)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam to ciast! Połączenie ciasta drożdżowego z cynamonem to jest to co tygryski lubią najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak Kobity, ciasto jest MEGA!
    Jeden kłopot z nim... NIE MOŻNA SIĘ OD NIEGO ODERWAĆ ;)
    ... i śladu po nim już nie ma :)

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń