Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

wtorek, 7 sierpnia 2012

spaghetti, weki i nalewka z porzeczki

Podpatrzyłam wczoraj u Kasi przepis na spaghetti. Jak obiecałam, zrobiłam dziś na obiad. Swoje pomidorki, bazylia mmmmmmmmmm czego chcieć więcej :) Pychota!


Cukinia, ogórki zebrane, więc do roboty :)

Sałatka chilli:
3-4 kg ogórków
1/2 kg cukru
1 i 1/2 szklanki octu
8 łyżek oleju
3 łyżeczki chilli
4 łyżki soli
1 i 1/2 główki czosnku

Ogórki kroimy w plastry, zasypujemy solą, odstawiamy na minimum 6 godzin (ja zostawiłam na noc). Zlewamy wodę. Resztę składników mieszamy, czosnek kroimy w kostkę, zalewamy tym ogórki, dobrze mieszamy. Zostawiamy na pół godziny. Nakładamy do słoików i gotowe. Nie gotujemy.

Cukinia w occie:
3-4kg cukinii
ziele angielskie
gorczyca
liść laurowy
koper
czosnek
0,5 litra octu
4 szklanki wody
2 łyżki cukru
2 łyżki soli

Cukinie obieramy ze skórki, wycinamy środki wraz z pestkami i kroimy w paski. Gotujemy zalewę. Zalewamy cukinię i wekujemy 25 minut.

Ogórki kiszone, tarkowane na zupkę:

Ogórki obieramy, tarkujemy, solimy do smaku, wkładamy do butelki/ słoja, dodajemy czosnek i koper. Gotowe.
Nalewka z porzeczki zlana do butelki, jak smakuje nie wiem, może wieczorkiem spróbujemy :)
Owoce zasypane cukrem, czekam na likier :)

Pozdrawiam!
Kama.

3 komentarze:

  1. o kobieto, chyba zrobię tą cukinię jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się skuszę na sałatkę chilli...a spaghetti już od dawna za mną chodzi a u Ciebie wygląda b. smakowicie...lecę do Kasi po przepis..;)

    OdpowiedzUsuń