Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

czwartek, 8 grudnia 2011

fasolka szparagowa - zupka krem

Jeszcze tak szybko nie zrobiłam zupy :)

Zamroziłam tego lata sporo fasolki szparagowej. Lubię bardzo z bułką tartą i masłem, ale.....
właśnie
odrobinkę za tłusto ;)

spróbowałam więc lekkiej zupki, wyszła pyszna :)

Pół kg fasolki ugotowałam z dodatkiem kostki rosołowej, marchewki, pieprzem (ok 10 ziaren)  i tymiankiem (łyżeczka). Marchewki nie dawałam za dużo, gdyż staram się nie jeść gotowanej, ma więcej cukru a wtedy wiadomo rośnie apetyt ;) więc jeśli marchew to tylko surowa :)

Gdy warzywa były już miękkie, odcedziłam (nie wylałam bulionu) i zmiksowałam blenderem razem z pieprzem.


Wrzuciłam do garnuszka, podlałam bulionem (w którym gotowały się warzywa), zagotowałam. Bulionu dodajemy tyle jak gęstą lubimy zupkę. Na koniec jogo natural i oczywiście do smaku sól, pieprz.




Można podać z grzankami, ale jak dla mnie bez nich bardzo syta :)

3 komentarze:

  1. Draznisz Kama tym kremem, ooooj draznisz...Uwielbiam takie zupki gesciorki!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie dziś ogórkowa :)
    ale faktycznie świetny pomysł, jeszcze mam mrożoną to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna jest! A jeszcze nie pożałowałam pieprzu, więc... :)

    OdpowiedzUsuń